grabbarna grus

Den 22 december stack jag alltså till Gran Canaria och nu ska ni få höra!

Åkte från KSD airport, nice kan man tycka.
Men på hemorten så råkar man på känt folk oftast och detta var inget undantag.
Vem ska, med samma flyg, på samma dag, till samma ö som mig om inte killen som tjänar pengar på att sälja glömda halsband - jora, Bthekid.
Kände för att dö lite, men sket i de.
Det gjorde däremot inte han.
Mer inspanad har jag nog aldrig varit(som jag verkligen känt av ändå in i benmärgen).
Hur stor är chansen tänker jag?

Som tur var skulle vi varken bo på samma hotell, stad eller åka samma transferbuss.
Något måtta får det vara liksom.
Stekte i solen i 7 dagar,  åt sjukt mycket god mat och älskade läget.
Läste ur två böcker - förmodligen det bästa att göra på semestern.
Ligga i solen och läsa.

På juldagen fick vi besök av kusin Fredrik som för tillfället jobbar nere på ön.
Han drog med mig och Richard till Inglés där det bjöds på en fet försmak av Napa!
Vi har så sjukt mycket röj att se fram emot bryds!
Festade hela natten med Solresor och Freddans übersköna kollegor.
Robert, Tibros svar på Blond-Johnny. Fast en betydligt bättre såklart!
Roligare, snyggare, äldre och mörkare.
Tror nog faktiskt jag vill prova på reseledaryrket - verkar råkul!
Tar med Angelica på även detta. Vi har allt mycket planer vi, eller jag med dig mest i och för sig.

Hemkomsten kom allt närmre och sista dagen spenderades på en ny strand, med svart sand, med Fredrik & gänget.
Kvällen avslutades med en underbar middag på favoritstället Las Caracolas.
Vin dracks och fisk åts - saltungsbakad sådan. Mycket gott och spännande!

Hemresedagen började redan 04.55.
Kom till flygplatsen i Las Palmas och möts återigen av BTK.
Vilken underbar tur jag har som får resa hem med honom också - Tack!

Detta var en av de bättre semestrarna.
Trots bomben med medresenären.. 
Saknat Freddan känner jag, så det var extra kul att träffa och umgås med honom.
Ska nog trippa i hans fotspår tror jag :-)

sjukaste underbettet på en hund jag skådat ;-)

Plocka potäter med månskensbönnera frå Slätta, J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0