Put under the pressure of walking in your shoes

Älskar att sitta och vänta på folk.
Denna morgonen väntar jag på en HSB gubbe.
Han ska göra en koll i min lägenhet inför renoveringen.
Jag måste vara hemma under tiden han är här, just för att jag bara har en nyckel.
Så jag är uppe tidigare än vanligt.
Tänkte väl att det kunde vara trevligt om jag ändå hade något annat än pyjamas på mig.
Det funkar bara när jag väntar besök från Mary-Lou.
Gjorde i ordning en stor kopp kaffe nyss.
Men min kaffebryggare är en tjyv.
Han snor vatten, typ till fattigare länder eller något.
Jag fyller alltså på så mycket vatten som jag vill ha, mäter oftast upp med en mugg och mäter upp mängden kaffe.
Men när jag väl ska hälla upp i koppen är det halva mängden, vilket gör mig galen.
Kaffet blir inte råstarkt heller, utan bara mindre.
Detta är ett inlandsproblem.
Så nu sitter jag här med en halvkopp & väntar och väntar.
Får se om jag hinner i tid till skolan eller ej.



I'm tired of being what you want me to be, J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0