In the day, in the night

Philip säger att Spy Bar inte är "placet to be" på Stureplan, så jag ska hålla mig undan därifrån. 
Som han beskriver det "Folket där var allmänt stökiga och det spilldes alkohol från fulla människor titt som tätt", ja känns inte de som en vanlig lördagkväll i vårt kära Karlstad tro?
Detta kallar han då alltså skit, jag fattar inget.
Är väl underbart med stökiga folk som är för fulla och spiller drinkar överallt och spyr?
Vet inte vad det beror på att visst folk inte kan sköta sig när de är ute.
Tror inte det beror på åldern utan vem man är och hur man beter sig när man hamnar på ställen där man ska vistas med okänt folk och inte bara måste ta hänsyn till sig själv. 
Jag vill inte skylla på de som nyss fyllt 18, men de är inte alla lika vana och framför allt har alla inte hunnit mogna och växt upp än. 

De drog även ut klockan 02.00 i lördags, Philip och hans gäng, alltså ut på krogen vid den tiden. 
Det är ju då vi här börjar rulla hemåt, fast ingen vill. Men allt stänger inom en timme.
Varför kan inte vi, så som Stockholm ha lite nattliv? Det undrar jag.
Mot Stockholm I say!

You either got it or you don't, J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0