du kan va tjock!

Idag tisdag, men inte vilken tisdag som helst utan fettisdagen fick jag klart för mig när jag kom till skolan i morse. Va härligt tänkte jag eftersom jag har så mycket pengar att köpa semlor för, suck! 
Men just då, när allt kändes som mörkast och allt va jobbigt säger min kära vän gekis "johanna jag kan bjuda dig på en semla". Som en raket tar fart upp i luften kände jag att kanske denna dagen inte behövde bestå av inte ens torra skorpor. Så så blev det, ungefär runt två satte jag och Angelican oss på bussen men inte mot semlorna utan mot Sofia och Älvkullen. Men besöket där blev inte långvarit så jag behövde inte sukta ihjäl mig efter semlan, vi stack tillbaka in till stan, satte oss på rådhuscafét tog varsin kaffe och jag fick min efterlängtade semla. Angelica puss på dig!
När vi satt där på fiket började vi planera och prata om Sankt Patrics Day som då i år ska firas med ett jädra kalas. Vi kom fram till en hel del saker och nu finns det tre helt uppspeedade töser kan jag säga. När vi skulle ge oss ut på stan igen och kolla basker och allt va det var så höll jag på att dö. Eller jag kunde ha dött, i vilket fall kunde de slutat illa. Johanna bestämde sig i morse för att köra converse idag när hon till sin fasa märkte att det snöade först när hon kom utanför dörren och inte fan går jag och byter för de. Som ni alla vet är det inte världens bästa fäste under sådana skor så när johanna skulle gå ner för rådhusetsstentrapp halkade jag och gled två steg ner och höll på att ramla helt och spräcka bakhuvudet. Tur att det inte slutade så utan att jag återfick balansen och lyckades klara mig med ett skrik som ekade mellan husen. Phu!

Begav mig så småningom hemåt och väl inne i lägenheten beslöt jag mig för att rensa min ipod lite går ju ändå inget bra på tv liksom, la märke till att jag hade en väldans massa skit på den men nu ungefär 1000 låtar lättare är det ordning. 
Satte mig framför tv men märker snabbt att det enda som visas är sport. Dans, hockey eller fotboll och som Frida sa nyheter till på köpet. Jag kreverar! 
Därför går jag nu och lägger mig, i ren protest!  

Ey! höll nästan på att glömma. Carro har ju fått lägenhet, happy for her! Måste erkänna att jag först var lite skeptiskt till om hon skulle klara av att bo själv men vid närmare eftertanke så kommer hon klara de galant, jag klarar mig ju!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0