det stora steget

Jag är sugen på en hujedamej galen fest till helgen. Men utan pengar kommer man inte värst långt och det blir heller inte mycket till fest på de. Så får väl försöka att vänta ut denna månaden så jag får pengar med att vara duktig och träna och så antar jag, bara för att fördriva tiden liksom. Så på så sätt är det kanske bra att pengar inte existerar hos mig nu. 

Har kommit in i en något trött och rastlös period för tillfället. Ganska så jobbigt kan jag lova er för jag orkar inte riktigt ta tag i saker utan låter de passera mig. Men nu när jag satte mig här framför datorn, som jag oftast hänger lite vid såhär på kvällen, samtidigt som jag kollade runt fick syn på en kille på nätet som jag inte träffat på mycket länge som nu är på resa och befinner sig på Jamaica för tillfället och det fick mig att tänka till lite. Jag kände att han har ju verkligen lyckats med det han ville, han ville resa runt när han hade jobbat i några år men var orolig för att hans drömmar skulle bli krossade och att hans liv skulle sluta med att bo i en etta på katthult i Årjäng. Jag sa åt honom att hans mål inte var för stora i alla fall och att han skulle sträva efter att nå upp dit och det bara är att kämpa om man verkligen vill och inte ge sig fast det känns jäkligt jobbigt i några dagar. Och se hur bra det gick för han!

Vem har jag som peppar mig att göra saker och säger något så jag verkligen bränner till?
Där har jag nog bara mig själv och jag känner att det inte riktigt är tillräckligt alla gånger. Skulle behöva någon som pushar på mig lite extra just nu. Men någon som ska göra de kan man ju inte sitta och vänta på så är bara att rycka sig lite extra hårt i kragen och säga att nu NU!  
Så får det också bli, här och nu ordnar jag upp det som då alltså är - Mig själv! 



Kommentarer
Postat av: heidi

awesoooome låT! ME LIKE! Saknarey babyboo!

2010-02-11 @ 20:46:40
URL: http://heidinilsson.blogg.se/
Postat av: RM

Men vad vill du göra med ditt liv då?

2010-02-13 @ 16:31:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0