ljudet av en segrande generation

Detta gäller endast när man inte har frukosten på jobbet.
Man vaknar, fast man öppnar inte ögonen men man hör. Man hör hur alla campinggäster börjar röra sig, inte på ett stökigt och störande vis utan på ett harmoniskt vis.
Ungefär en halvtimme efter att campingfolket vaknat så vaknar stugorna och cyklarna. Då beger de sig till duscharna.
Det är då det är lika bra att ligga kvar i sängen, det är för mycket folk så tidigt på morgonen som man kanske måste prata med. Jag är ingen prata på morgon person, åtminstone inte utan frukost eller kaffe i kroppen.
Man ligger kvar i sängen, halvsovande och hör när det är dags för bron att öppna för första gången på morgonen.
Går upp och öppnar takluckan och känner en riktig frisk luft sprida sig i vagnen.
Blandningen av ängsluft, vattenluft och helt vanlig morgonluft. 
Det är oftast ganska fridfullt här, även om det kryllar av folk så är det ändå väldigt stilla.
Jag börjar 4, så jag drar på bikinin under klänningen. Är det varmt ute och solen steker så ska jag sola innan jag börjar. Packar med mig en flaska vatten, den underbara boken jag börjat med, en handduk och ipoden och sticker ner och lägger mig på gästbryggan, för jag ser att de flesta båtar har åkt redan i alla fall. Skönt!
Går över till jobbet en snabbis först bara och tar en kaffe och en smörgås med Stina.
Jag känner aldrig att jag inte vill jobba, så som jag kände för varje dag när jag var på coop. Detta är mitt ställe, det är detta jag vill jobba med. Kanske inte just restaurang men absolut med turism. Jag känner det och jag tycker bara att det är synd att jag valt rätt program men inte lärt mig något om turism från skolan. Det jag kan, det har jag lärt mig av att jobba här. Vad behöver man skolan till?
Hoppas det blir någon ändring till hösten, detta är värdelöst.
Nej tillbaka till idyllen, nu sticker jag och tar vara på denna sommardagen
Jag älskar Wassbacken!

På söndag gör jag sista dagen innan min ledighet, en hel vecka. Då ska det solas, plockas jordgubbar, åkas till Götet med Putte, dra till kusten med mamma och umgås med Sofia.

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0