en vanlig lördag i grums

Sista dagen på helgen, igen. Helgen går lika fort som veckan och det är inte roligt, jag hinner ju inte med något alls. Eller denna helgen har jag sovit en del. Ungefär 12 timmar varje natt, Johanna är trött men hon sover bra!
I fredags gick jag till min faster efter skolan. Fick potatisgratäng & fläskfilé och det va gottgottgott! Satt och pratade om allt och inget som vanligt. Mirko uppvaktade med alla sina leksaker som består mestadels av grisar som låter skumt och bollar i alla dess storlekar. Runt sju tiden gick vi ut på en liten promenad och det var riktigt skönt ute, sådär lagom kallt och med en sån där skön luft. Vi kom in och kollade lite på färjan sen kom Richard och hämtade mig och de bar hemåt. Kollade en värdelös film och somnade på soffan, vaknade 03.45 och va svin trött så gick och la mig i sängen, somnade och vaknade vid tolv på lördagen. Gick upp och röjde lite i lägenheten, hängde vid tvn en stund sen började jag göra mig i ordning för kvällen. 
Förferrade hos Carro med pizza, öl och melodifestivalen. Sen drog jag, systersås & gekis ner mot centrum. Pinsamt värre att berätta detta, men ni som läser detta är speciellt utvalda, de vet ni va? Det är därför jag skriver detta just här. Jag Johanna var inne på Cheers i Grums! Kan vara det mest patetiska jag varit med om i hela mitt liv. Dessutom var det karaokekväll med Cissi. Tur att man inte kände en kotte där inne och förmodligen inte kommer bli igenkänd av någon heller, ja förutom den där kille som hette Daniel tror jag, han som fyllde 30. Som vi lurade att Sofia också skulle fylla 30 om en vecka, var fyrbarns mor och var tillsammans med en irländsk kille. Enligt honom var Angelica äldre än mig väldigt fin och så. Sofia fick förövrigt en öl för att hon hade så skön stil, eller hur det nu var han sa.
På vägen hem till Karlstad sen var det någon slags allsång med fyra klappfulla nazister från Säffle i ledningen. Oturligt nog hamnade jag ett säte framför dem, men de var inte tondöva och takt-känsla hade de så det var inte så farligt.
Vaknade halv tolv idag. Ska strax springa ner till källaren och slänga i en maskin tvätt, sen ska jag antingen hänga upp mina kläder i garderoben eller spela Harry Potter på ps2. Tror dock det lutar åt att bli mr. Harry och jag.
Senare vid fem ska jag bege mig mot Lojjis cheerleading uppvisning, de blir sweet! 



Kommentarer
Postat av: Heidi

HAHA! Fan vad kul i Grums ;)

2010-03-15 @ 17:36:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0