vårvinden

Visste att det tidiga sommarvädret var för bra för att vara sant, för nu bara öser regnet ner. Lika så var det igår eftermiddag. Då kom det en rejäl åskskur när jag gick hem efter skolan. Med mig hade jag då Sofia och Linnéa, den ena blötare än den andra. Dropparna blev bara fler och fler och större och större, jag blev till och med blöt i skorna. Men måste ju säga att det är lite mysigt med regn ändå, så länge man inte blir skit blöt som jag blev.
Nej regn är mysigast hos mamma och pappa under deras altan, eller vilken altan som helst egentligen. Så länge man sitter utomhus fast under taket, insvept i en pläd med en härlig kopp te. 
Alltså jag älskar det så sjukt mycket. Känna sommaren som ligger i luften som omges av regnvädret. Lägga sig ute i soffan och höra regnet pressa sig igenom stupröret och spottas ut på gruset. Bädda upp soffan med dynor och kuddar, blunda och bara lyssna på alla underbara ljud som regnet skapar. AV att ligga och lyssna gör i alla fall mig trött så jag brukar somna och det är så underbart. Där ute sover man bäst!
Minns när jag var liten och bodde i Skåre, då gick jag och min bror på ett dagis som hette vårvinden som låg på klara. Det va ett privat dagis, eller ett fridagis och finns tyvärr inte längre. Kan ha varit bästa tiden i mitt liv, så underbart mysigt dagis och personalen va underbar. Det var en stor vit villa, ett vanligt bostadshus (som det är nu för tiden). På utsidan byggdes det ett vindskydd, där ute som vi alla barn i varsin barnvagn. Jag hade en brun vagn, som mamma och pappa köpte på på sekondhand eller något. Den hade vi fårskinn i och den doftade underbart. Den doften känner jag nu :*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0