come on

Varför luktar de små pojkarna som hänger nere på ica äldre herre?
Eller ja, herre?! Låter som min morfar.
Men de luktar män liksom.
Då blir man liksom lite lurad och aningen bitter.
Nämligen, när jag var nere på ica och handlade förut så fanns en underbar odör(alltså något positivt) som en teaserline i hela butiken.
Jag gick genom hela affären och kände doften hela vägen och tänkte för mig själv "undra vem det är som doftar så ljuvligt".
När jag väl kommer fram till kassorna så ser jag, till min stora besvikelse, att det är två killar i 13 års åldern som står och kollar i porrtidningar och skrattar för fullt såklart.
När de får syn på mig blir de illröda i ansiktet och springer ut asgarvande. 
Jag suckar och överväger att flytta någonstans där endast män, riktiga män använder parfymer. 
Så besviken blev jag!

När jag sedan kom utanför dörrarna på ica fick jag frågan om jag ville köpa ut cigg och energidryck.
Klart jag gör sa jag och gick gladeligen in, köpte en limpa och två sexpack redbull.
Så nu har de små liven så det räcker och blir över - viva la våxnäs!

Det var inte sant såklart.
Jag sa bestämt nej, blev kallad kärring, peckade finger och bad dem dra åt helvete.
Så självklart känner jag mig som en bättre människa nu.
Kan inte minnas att jag som 13åring stod utanför ica och tiggde folk om att köpa ut cigg eller ja, något för den delen.
Kan ju bero på att jag inte rökte heller. Men ändå - va blir de!?

Glider upp lite som en morot, J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0