Åh livet!

Det straffar sig att gilla läget och känna pepp.
Jo för vem vaknar med en tät hals denna morgon?
Jag blir så trött, skrattar ironiskt samtidigt som jag gråter lite.
Varför händer det alltid mig?
Maria hade rätt, jag kommer vara sjuk fram till maj.
Frågade mamma om inte hon kunde skära av mina halsmandlar?
Hennes svar var "man gör inte sånt längre".
Då blir jag ytterligare lite ledsen.
Men så drar jag på Skank-a-tronic Punkadelica och blir genast på bättre humör och tänker trotsa halsen.
FÖR ALLTID !
På tal om Skank, hur kommer det sig att Robin drog hem varenda pris på P3-guld?
Visst hon har verkligen levererat det senaste och jag är stolt att en svensk kvinnlig artist har tagit sig så långt som varit med så länge som hon faktiskt har gjort.
Jag hade hoppats att Oskar Linnros skulle bli årets artist, men okej Robin, varsågod!
Men, att hon snor hem Guldmicken är fel!!
Guldmicken är, för er som inte vet, årets bästa liveakt.
Vem tillhör det priset egentligen till?
Jo, HOFFMAESTRO & CHRAA!
Det finns inga tvivel om saken, det vet alla!
Jävla kritiker säger jag.
Hoffmaestro är och förblir Sveriges bästa liveband.
Robin är inte ens i närheten av att göra såna framträdanden som Hoffe gör.
Det vet jag, Angelica & alla ni andra som faktiskt sett dem live.
Man kan gå på deras spelningar utan att känna till dem och bli helt tagen på sängen.
Man kan inte vara stilla och man kan inte låta bli att älska dem!
Förbannad är jag! 
Hoffmaestro & Chraa får av mig alla guldmickar i världen och jag kan inte längta mer till att få se dem igen den 29 April.
Måste göra något åt min ilska över detta, så jag sticker till gymmet.


This one is for you, lift up your hand for the raving crew, J



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0