countryside motherfucker

När jag sover som bäst och blir väckt, blir jag ganska lätt på dåligt humör.
Det hände denna morgonen.
Pappa väckte mig alldeles för tidigt enligt mig.
Han talade om att han hade gjort frukost och gick ner och väntade på att vi skulle komma ner och äta, jag och mamma.
Jag manade mig upp och gick ner.
Där väntade en fint uppdukad frukost med levande ljus och hela paketet.
Vet inte hur längesen det var jag fick en så fin frukost?!
Jag blev genast på bättre humör och nu rullar dagen på med ett leende.
Tänk vad mycket en god frukost kan göra.

Just nu sitter jag och pappa och lanar i köket.
Vi ska strax ge oss in på Romarriket, men först väntar varm choklad och ny gjord julskinka till förmiddagsfika.
Det är nog det enda jag har saknat denna julen - skinkan!
Men utan den blir jag inte, utan den ska snart avnjutas. 
Den vi fick i skolan räknas inte, för den va kokt, totalt vidrigt!
Lider med Angelica som försöker kämpa med arbeten men så skiter det sig.
Geke vi sitter i samma båt allihop så känn dig inte ensam. Vi hjälps åt ska du se!

Här i Årjäng snöar det för fullt, så jag och Åjjsan håller oss på insidan idag.
Ska ge mig an lite bakning och sy om lite kläder faktiskt.
Sådär riktigt tantgöra - underbart!



Aldrig riktigt slut, J



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0