Jag ska bli någon annan

Vad som gör mig till någon/något jag inte vill vara är mycket.
Men mest beror det nog på det jag stoppar i mig.
Jag har tänkt endel på detta.
När är det man, eller rättare sagt jag känner för att stoppa i mig något?
Jo de är; när jag är glad, ledsen, arg, stressad, lugn, kär, krossad, nervös, ja egentligen vid alla känslomässiga tillfällen.
Galet egentligen, eller hur?!
Men det är inte just dessa känslor som jag sitter och hungrar efter just nu.
Just nu längtar jag efter långa parkpromenader i vårsolen, fynda på second hand med min sambo, dricka kaffe på balkongen, ta hem priset i bakfylla, ha mysiga filmkvällar när regnet smattrar mot rutan, sköta om pelagonerna, laga vegitariska grytor, gå på teater, cykla på en gamal rostig cykel, åka spårvagn och bara vara vuxen - i en helt ny stad!

För idag
För imorgon
och för igår
Tills jag blir någon annan, J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0