buyou

Att lämna lägenheten i Sysslebäck, sätta sig i bilen och åka mot Karlstad kändes så fel.
Ännu mer fel kändes det att spela Freestyle på högsta och bli invinkad av polisen, sänka i ren panik och veva ner rutan..
Polisen va snygg, dock inte min grova fortkörning.
2000kr fattigare.
När jag kom hem läste pappa över mig hur dumt och onödigt det var samtidigt som han tog fram min deklaration och visade mig hur mycket jag får tillbaka på skatten.
Ljuva skratt och en lättnande suck - ibland kommer pengar bra lägligt!
Dock var fortkörning bra onödigt. Gör jag inte om innan Augusti i alla fall - körkort i två år snart!

Åkte samma dag som jag kom hem till Karlstad, vidare till Årjäng och mina päron.
Alla parter förvånade när jag stod där i tamburen med resväska och med rinnande näsa som jag torkade med lovikavanten. 
Tog dagen därpå en underbar vårpromenad med mor & jycke, talade om vädret osv.
Mamma lagade underbart god middag senare på kvällen och jag bara njöt av att vara hemma i lugnet.
Dag två och jag ska strax krypa ur pyjamasen och bege mig tillbaka till staden med kaffelukt i luften och hundbajs i dikena.
Idag är det klipp och färgtid. Men inte bara det, storebrorstid!!
Han kommer hem idag och jag ska besöka han och sambon i deras nya fina lägenhet(som jag iofs inte vet om den är fin än..).
Ser ut att börja snöa på ordentligt nu, så bäst jag ger mig av!

Kkkeeep it real, J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0