Ba ba ba

Jag måste berätta, jag såg en film härom kvällen.
En film som jag till en början var mycket skeptiskt till, men som jag senare såg två dagar i rad!
I rymden finns inga känslor.
Filmen handlar om Simon som är en 18-årig kille med asperger som bor tillsammans med sin bror Sam och hans flickvän i en lägenhet. Simon spelas av ingen mindre än Bill Skarsgård som gör rollen riktigt bra.
Simon uppdrag är att skaffa en ny flickvän till sin bror efter uppbrottet med sin gamla.
Denna uppgift tar han mycket seriöst!
Jag vill inte avslöja för mycket om filmens handlning utan tipsar er verkligen att se den, den är för härlig!
Jag är inte mycket för svenska filmer, men denna är så himla fin tycker jag.
Simon påminner på något sätt om Dan, fast att Dan inte har Asperger ;-)
Men tanken får mig att skratta!


Kommentarer
Postat av: Denise

Ja gillar inte svensk film heller, men du gilla den kanske den är värd en titt...

2011-10-04 @ 16:47:45
URL: http://nizan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0