Mississippi Queen

Kaffet har stått på i en timme, de bli en så rostig och god smak då.
Då smakar det så som det luktade när jag var liten och gick på vårvinden.
När jag och alla mina dagiskompisar gick ut och lekte på morgonen i den lastbilen i trä som stod ute i trädgården och en härlig höstvind med lukt av kaffe från LL omslöt oss.
Då var det härligt att leva!
Det är de nu också, speciellt när man får känna den lukten på morgonen.
En av fördelarna med att bo i Karlstad om ni frågar mig.
uff vad jag älskar kaffe!

Det känns som livet är lite lättare just nu.
Känner mig piggare och gladare trots att höstvädret hänger i luften med gråa moln.
Höstmys är helt klart; stickad tröja, tekopp, lp och symaskin.
Älskar mammas lycka över att jag faktiskt använder den symaskinen som jag fick av mormor.
Att jag sytt kläder och överdrag.
Lagat och fixat till kläder jag inte varit nöjd med.
Tror till och med att min syslöjdslärare skulle tappa underbyxorna om hon såg och visste.
Familjen åker till Grekland imorgon och mitt uppdrag är att sy ett par shorts åt gubben.
Bäst att sätta fart.
HEJPA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0