seven days of barnvakt

Vaknar av att hunden hoppar ner från sängen.
Antagligen har jag knuffat ner henne, vi delar på en 90 säng och vill ha minst lika mycket plats.
Jag är barnvakt och ensam i huset.
Därför vill jag inte att hunden ska springa omkring i huset, så jag hämtar buren.
Då får hunden panik och hoppar upp i sängen igen och lägger sig i hörnet av sängen och tar minsta möjliga plats resten av natten. Söt!

Det är ett härligt liv att ha hund.
Vakna runt 06 och släppa ut hunden i den dimmiga morgonen samtidigt som man fyller mat i skålen i köket och släpper in hunden.
Går tillbaka upp och lägger sig och efter en kort stund hoppar hunden upp i sängn och lägger sig igen.
Uppstigning igen klockan 10.
Upptäcka att solen skiner dra på sig springskorna och sätta fart mot skogen med en överlycklig tax.
Några timmar senare slå på kaffebryggaren och tillaga ägg och bacon som brunch.
Man kunde ju haft det värre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0