Faster Johanna

Obeskrivlig längtan!
En specifika obeskrivlig längtan har jag just nu.
Längtan efter att kunna spara ihop pengar och kunna ha råd att nå upp till de planer jag har för mitt liv.
När jag vandrade genom i ett kyligt Karlstad häromdagen så slog det mig att i mina livsplaner finns endast jag.
Jag som självständig kvinna, boende i ett äldre bostadsrätthus med tung port och stora fönster.
Med en kakelugn i det stora rummet där jag ska tända kalla kvällar.
Ensamheten skrämmer inte mig.
Snarare tvärt om.
Jag längtar också oerhört mycket efter mina brorsbarn, mer än mina egna tror jag.
Hoppas nummer ett bli en pojke, med rosiga kinder och galonisar.
En riktig pussgurka, fasters pussgurka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0