Kärlek vi första ögonkastet

Han var så vacker.
Med ögon fyllda med liv.
Ögon fyllda med lycka.
Ögon fyllda med kärlek.
Där satt han, på buss nummer 4 i sin barnvagn tillsammans med sin mamma och sin äldre bror.
La först inte märke till honom förens jag upptäckte att någon verkligen stirrade på mig.
Samma ögonblick som jag tittade tillbaka på honom gömde han sig bakom sina händer och log enda upp till öronen.
Så där satt vi, hela vägen in till stan och bustittade på varandra.
Jag log och han tog bort händerna.
Han log och skrattade ett mycket gurglande skratt och gömde sig igen.
Efter en stund frågade hans mamma om han satt och flörtade, då blev han lite generad och gömde sig igen.
Barn är för underbara!
Tänk om han kommer vara lika flörtig när han blir äldre?
Då blir han farlig.
Denna lilla pojke gjorde min dag, helt klart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0